د. آوریل 22nd, 2024

عدم رعایت بهداشت، پروانه کسب و کم‌فروشی، عمده تخلفات نانوایان هرمزگان

به گزارش جرون ،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان به جزئیات برخورد با تخلفات صورت گرفته به ویژه در بخش نانوایی ها و روغن نباتی پرداخت.

عبدالرضا پیروی منش صبح امروز(۱۵ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات واحدهای نانوایی و نقش آن در سبد مصرفی خانوارها در دی ماه سالجاری ۹۹۰ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی در سطح استان توسط بازرسان این سازمان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه گشت‌های مشترک به صورت مستمر از واحدهای نانوایی استان برگزار و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند، اظهار کرد: در این راستا بازرسان برای ۵۵ واحد پرونده تخلف به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال تشکیل دادند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان ادامه داد: مجموع تخلفات کشف شده ۷۴ مورد، که عمده تخلفات این نانوایی‌ها را عدم رعایت نکات بهداشتی، نداشتن پروانه کسب و کم‌فروشی است.

وی در ادامه در خصوص تخلفات حوزه روغن نباتی بیان کرد: در دی ماه سالجاری کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ با بازرسی از مراکز خرید درسطح عرضه، برای بیش از ۵۰ واحد صنفی متخلف عرضه کننده روغن نباتی تشکیل پرونده داده و پرونده های متشکله جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.

پیروی منش تصریح کرد: بازرسان در دی ماه ۸۵۲ مورد بازرسی از واحدهای عرضه و توزیع روغن نباتی بازدید به عمل آوردند که منجر به کشف ۶۱ بند تخلف به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال شده است.

وی همچنین بر ثبت کلیه موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها تاکید و تصریح کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه هستند و در غیر این صورت، هر گونه گزارش و یا بازرسی، بعنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اضافه کرد: بازرسان این سازمان برای یک واحد خدماتی کشتیرانی پرونده تخلف به ارزش ریالی۲۰ میلیارد ریال تشکیل دادند.

پیروی منش اظهار کرد: بازرسان این سازمان در پی اعلام شکایات و گزارش های واصله از یک واحد خدماتی بازرسی به عمل آوردند که پس از بررسی تخلف واحد مذکور محرز گردید.

وی ارزش ریالی پرونده تشکیل شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: تخلف واحد خدماتی کشتیرانی را گرانفروشی بابت حق توقف کانتینر بود که پرونده این واحد متخلف جهت سیر مراحل قانونی و صدور رای نهایی به تعزیران حکومتی ارجاع شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان در پایان گفت: مردم هرگونه تخلفات واحدهای صنفی از قبیل، کم‌فروشی، گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند تا گزارش‌های مردمی در اسرع وقت بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *